اخبار و مصاحبه
شماره : 34135
۱۳:۲۸ ۱۴۰۱/۸/۶
پیام رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از درگذشت دکتر علیرضا صدرا

پیام رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از درگذشت دکتر علیرضا صدرا


دکتر صدرا اندیشمندی متفکر، متواضع و سیاست‌دان بود

رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در رثای دکتر صدرا اظهار داشت: همکار عزیز، دانشمند، پرهیزکار و استاد پرکار جناب آقای دکتر علیرضا صدرا را از دست دادیم. ایشان بعد از یک عمر تلاش مخلصانه علمی، بطور ناگهانی، رحلت کردند و ما را از وجود علمی خود محروم‌ ساختند. شخصیت شناخته شده دانشگاهی که در رشته خود بیش از بیست سال در یک حوزه تخصصی مهم، به تدریس و تحقیق و تألیف مشغول بود.

 به گزارش ایسنا، دکتر صادق واعظ زاده در اولین جلسه شورای تلفیق و هماهنگی مرکز الگو در جمع روسا و دبیران اندیشکده‌های مرکز که بدون حضور مرحوم دکتر صدرا رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد، ادامه داد: دکتر صدرا از فارغ‌التحصیلان اولیه دانشگاه تربیت مدرس بود. در آنجا با اندوخته‌های فراوان به کسوت معلمی دانشگاه درآمد، در دانشگاه تهران ایشان آموخته‌های جدید را با مطالعات آثار اسلامی ایرانی برجسته در حوزه حکمت و اخلاق همراه کرد و از همراهی این دو دسته معلومات ارزشمند نکات و رهیافت‌های بدیعی را کشف کردند. رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه اظهار داشت: مرحوم دکتر صدرا آثار متعددی را از خود به یادگار گذاشت، که سرمایه‌ای باقی برای دانش‌پژوهان و دانشجویان به‌ویژه دانشجویان علم سیاست است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون شخصیت فرهنگی و علمی مرحوم  دکتر صدرا ادامه داد:  این مرحوم ، انسانی پرهیزگار و صمیمی بود. تواضع ایشان در برابر دوست و آشنا بازتابی از خشوع ایشان در برابر پروردگار بود. شب‌های بلندی که به مناجات می‌ایستاد و روزهایی که به تحقیق و مطالعه و تدریس مشغول می‌شد. متاسفانه این بزرگوار را به شکل ناگهانی در حالی‌که در اوج بازدهی علمی قرار داشت، از دست دادیم، از این بابت بسیار نگران و متأثر و متأسفیم. این مصیبت بزرگ و فقدان این دانشمند فرهیخته را ابتدا به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.  همچنین به دوستان و آشنایان و شاگردان ایشان عرض، تسلیت و تعزیت داریم.

رییس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ادامه اظهار داشت: با همه این غم و اندوهی که وجود ما را فرا گرفته، خوشحالیم که ما هم در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، از فیوضات این فرهیخته خودساخته، بهره خوبی بردیم. حضور منظم و فعال این مرحوم ، در جلسات و برنامه‌های علمی و شرکت فعال در مباحث با سخنهای جدید وشنیدنی که همیشه برای گفتن داشت،به ویژه اینکه اندوخته‌های عظیم علمی خود را بر موضوع بحث منطبق می‌کرد و این هنر را داشت که متناسب با محفل و موضوع سخنی علمی، از داشته‌های خود بر زبان بیاورد که بسیار مغتنم بود. این استاد فرهیخته، علاوه بر خدمات مهم علمی در بزرگ‌ترین دانشگاه کشور، از فعالیت‌های اجتماعی هم فروگذار نکرد. در دوره دانشجویی از فعالان نهضت اسلامی  و از سابقین انقلاب فرهنگی بود. یک دوره هم به نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزیده شد و معلومات علمی خود را در امور راهبردی به کار گرفت. امیدوار هستیم که به پاس این همه خدمات زیاد و یک عمر مجاهدت علمی مخلصانه، خداوند مقام ایشان را متعالی بفرماید و با اولیائش محشور بگرداند. وی ادامه داد: ایشان به سرایی رفت که ان شاء الله در پرتو عبادت و خدمت خود، برای ایشان بهتر از جهان فانی است. و ما هستیم که با تلاش و کوشش فوق‌العاده جای این بزرگ عزیز را، بلکه بتوانیم پر بکنیم. به همه دوستان تسلیت عرض می‌کنم، صبح همانروزی که ایشان را از دست دادیم، همکاران اینجا حضور داشتند در خدمت ایشان بودیم، نفر اولی بودند که جملاتی را موجز و پر مغز بیان کردند. در هر حال مرگ حق است و برای همه پیش خواهد آمد ، امیدواریم که خداوند روح ایشان را شاد و به بستگان و همسر گرامی و فرزندان عزیز ایشان صبر و اجر عنایت فرماید.

©2023 . All Rights Reserved